Et legendarisk slagord som forener kvinner over hele verden
Vår signatur ble skapt i 1971 av Ilon Specht, en 23 år gammel kvinnelig tekstforfatter som jobbet for reklamebyrået McCann på Manhattan. Slagordet resonerer fortsatt like mye i dag. Som det første reklamebudskap noensinne som fremhever selvtillit, er vårt verdenskjente slagord et styrkende budskap som forener forbrukere rundt merkevaren. "Because We're Worth It" har i ettertid blitt symbol på å styrke kvinner i alle aldre og med ulike bakgrunner til å tro på deres skjønnhet og følelse av verdi. De inspirerende og kulturelt mangfoldige kvinnene som er merkevarens ansikt utad over hele verden, gjør budskapet relevant, ikke bare for deres generasjon og mors generasjon, men også for kommende generasjoner.Siden starten har "Because We're Worth It" blitt oversatt til 40 språk og har blitt et slagord som forener kvinner over hele verden ved å oppfordre dem til å fryktløst omfavne sine ambisjoner og tro på deres egenverd hver eneste dag.
Styrker kvinner gjennom skjønnhet - støttet av vitenskap
L'Oréal Paris støttes av banebrytende vitenskap og styrker hver eneste kvinne gjennom fremdragende skjønnhetsprodukter, fremstilt etter de siste fremskrittene innen kosmetiske formler. Merkets avanserte produkter gir kvinner tillit og hjelper dem samtidig til å ta den plassen de fortjener i samfunnet, til å trives og forandre verden til det bedre. I mer enn 100 år har L'Oréal Paris gjort banebrytende kosmetiske innovasjoner tilgjengelig for alle, uten å gå på kompromiss med effektivitet og sikkerhet. Det er en avgjørende faktor å fremme selvtillit på en slik måte at det bidrar til kvinners styrke.Merket har alltid ment at enhver kvinne, uansett hvor hun er i verden, burde ha tilgang til rimelige skjønnhetsprodukter av høy kvalitet som gjør at hun kan tro på sin verdi, fordi vi er verdt det.
Et søsterskap av ambassadører som løfter styrkende og inkluderende skjønnhet
L'Oréal Paris er et ikon for fransk skjønnhet over hele verden og representerer skjønnhet i alle dens former. Det finnes ingen «one size fits all» for skjønnhet. L'Oréal Paris "Dream Team" er en mangfoldig gruppe ambassadører, inkludert ikoner fra film-, mote- og musikkbransjen - alle dedikert til å styrke kvinner uavhengig av alder og opprinnelse. Disse forbildene inspirerer kvinner til å tro på sin egen følelse av verdi.Våre eksepsjonelle talspersoner er Aja Naomi King, Andie MacDowell, Amber Heard, Aishwarya Rai Bachchan, Camila Cabello, Celine Dion, Cindy Bruna, Duckie Thot, Eva Longoria, Gemma Chan, Gong Li, Helen Mirren, Jaha Dukureh, Jane Fonda, Katherine Langford , Leila Bekhti, Liya Kebede, Louise Bourgoin, Luma Grothe, Marie Bochet, Nidhi Sunil, Soo Joo Park og Viola Davis. Hver av dem bruker sin stemme og innflytelse på sin unike måte for å styrke og inspirere kvinner.
Når de sier ordene «Because We’re Worth It» i alle kampanjer, forsterker de L'Oréal Paris' klare budskap og oppmuntrer alle kvinner til å omfavne sin egenverdi.
Vår sak: Stå opp mot trakassering
Vi har alltid vært engasjert i å fjerne barrierer mellom kvinner og deres ambisjoner, og på den måten hjelpe dem til å gjøre egne valg i livet. Og det starter med å kunne gå - fritt og trygt - på enhver gate, i alle verdenshjørner. Trakassering på åpen gate skjer overalt, og tar fra kvinner retten til å føle seg trygge i offentlige rom og det trenger seg inn i deres daglige liv. Fordi dette strider mot alt L’Oréal Paris står for, lanserte merkevaren programmet Stand Up Against Street Chikane, 8. mars 2020. Initiativet ble utviklet etter en internasjonal undersøkelse av L'Oréal Paris og IPSOS, som viste at 78% av kvinner har opplevd seksuell trakassering i offentlige rom. Og blant de spurte rapporterte bare 25% at noen tilbød dem hjelp. I tillegg rapporterte 86% av de spurte at de ikke vet hvordan de skal reagere når de er vitne til seksuell trakassering i det offentlige rom *.
Dette er grunnen til at L'Oréal Paris har besluttet å samarbeide med Hollaback!, en internasjonal NGO som har som mål å utslette alle former for trakassering. Målene for Stand Up er å skape oppmerksomhet og øke bevisstheten rundt problemet med trakassering og styrke 1 million mennesker med Hollabacks "5D's" -metode – et opplæringsprogram om hvordan trygt reagere hvis du blir offer eller vitne til trakassering. Alle kan bli med i Stand Up-bevegelsen ved å trenes opp på standup-international.com, dele det i sosiale medier med et bilde av en ‘D’ på hånden, og følge hashtaggen #WeStandUp.
* Internasjonal studie utført av L'Oréal Paris med IPSOS, med data samlet inn i 8 land med over 15 000 deltakere, april 2019